Vine Iarna ! Ti-ai pregatit curtea , terenul si livada pentru perioada friguroasa? Partea 2

partea 2

Cum mi-am pregatit gospodaria de la tara pentru iarna
 Livada


            

      In livada am curatat (maturat) frunzele de pe sol, am luat un fierastrau de mana si am facut taierile de toamna asa cum am citit in manuale, fiecare soi de pom avand alte specificatii.
    Mai mult, am scurtat un nuc a carui coroana crescuse prea marein asa fel ca la primavara , cu toate ranile facute sa aiba noduri de unde sa ramifice si sa se refaca. Nu cred ca voi avea prea multe nuci anul viitor , dar am salvat 5-6 pomi care se sufocau din cauza nucului. Am verificat toti pomii ca sa curat toate uscaturile si ramurile bolnave sau cu cuiburi de daunatori.
    La peri am avut surpriza sa mai gasesc pere de toamna inca pe ram , iar la gutui am cules toate gutuile care mai stateau in pom. Am marcat posibilii altoi de par si mar pe care-i voi folosi in primavara am verificat starea portaltoilor de gutui si visin pe care i-am crescut.   Nu am carat frunzele moarte la platforma de compost ci le-am ingramadit la radacina celor trei smochini din gradina. Probabil ca nu va ajunge, dar voi completa din frunzele care mai cad inainte de a-i imbraca in folie de plastic pentru a nu degera  la iarna. 
    Am protejat incarcatura de frunze cu o plasa ca sa nu fie ravasite de corcoatele pe care le voi lasa libere pana cade zapada. Mai tarziu, cand voi curata incaperile in care sunt cazate gainile o sa arunc dejectiile colectate prin livada si le voi lasa sa se dizolve pana la sapatul de primavara. O sa adaug si ceva gunoi de grajd de la vecini cand voi imprastia si prin gradina de legume.
     Nu mai trebuie decat sa trec la etapa de pregatire a pasarilor si celor doua fiare care asigura paza si apararea casei. Dar asta... zilele urmatoare.

                  



2 comentarii:

  1. Nu se protejeaza smochinii cu plastic, acesta produce condens si pot îngheta. Mai bine cu tulpini de porumb.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este cam greu , nu am cultivat porumb (sic) si nici nu stiu daca smochinii ar rezista la greutatea tulpinilor de porumb. Insa te asigur ca daca este infasurat bine in folie de plastic rezista la temp de -20 gr.C fara sa inghete. De fapt este aproape imposibil sa pastrezi fara reduceri de anvergura(taieri)mai multi ani la rand Eu asa procedez de 12 ani .

      Ștergere

Comentariile Dvs. sunt importante. Va multumesc.