Hranirea puilor de carne in gospodarie

2 Retete pentru furajarea puilor de carne cu furaj de ferma in gospodarie

 M-am lovit in cresterea puilor de carne in gospodaria mea de problema procurarii ritmice a furajului faza 1 si 2 de crestere de la magazinele specializate. Odata ca distenta de la microferma la oras este relativ mare si necesita timp de deplasare, dar si cheltuielile aditionale cu  combustibilul pentru masina si mai ales timpul pierdut doar pentru cumpararea acestui lucru. Am cautat cea mai buna reteta de facut furaj acasa pentru a pastra randamentul de crestere al puilor si mai ales da a hrani natural cu materii bio broilerii. Normal, asta insemnand carne de pui crescut Bio.
  Dupa ce am studiat materialul din casa referitor la hranirea puilor de carne in diferite conditii si ultimele informatii de pe internet am gasit mai multe variante si am ales-o pentru proba pe cea care foloseste ingrediente naturale.

Reteta de furaj broiler faza 1  

cereale(porumb) = 68%
srot soia = 15%
srot floarea soarelui(de preferinte decorticata) = 10%
faina de peste = 4%
sare = 0,2%
carbonat de calciu = 1%
fosfat dicalcic = 0,8%
premix mineral = 1%

Reteta de furaj broiler faza 2

cereale(porumb) = 79%
srot soia = 14%
srot floarea soarelui(de preferinte decorticata) = 10%
sare = 0,2%
carbonat de calciu = 1%
fosfat dicalcic = 0,8%
premix mineral = 1%
  
Toate ingredientele se pot procura usor si se face si economie. Am adaugat in saptamana 7 cocistatic in furaj .
In saptamana 8 am inceput trecerea la hrana de ferma pentru pasari adulte.

Rezultatul testului a fost pozitiv , adica greutatea medie de 1,6kg / pui s-a atins in 50 de zile iar calitatea imbatabila ! 
Rata de pui cu deficiente de crestere si/sau probleme motorii a fost de 3% , mai mica decat cea data de producatorii de furaje concentrate de cca. 5% . 
 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Comentariile Dvs. sunt importante. Va multumesc.